Dirigent / Bandleider gezocht

Orkest Leo zoekt een enthousiaste, frisse, dynamische en vernieuwende bandleider

De Leo-Fanfare is onderscheidend in de regio Hilversum. We wijken af van de norm die fanfare heet en proberen ons steeds weer te vernieuwen. Dat deden we jaren geleden al door een gitaarcombo aan het orkest toe te voegen en we streven nog steeds naar vernieuwing.

Vernieuwing, enthousiasme, verrassend, dynamisch. Dit zijn de sleutelwoorden die er toe doen. En meteen de sleutelwoorden die wij zoeken in onze nieuwe dirigent/bandleider. Liefst enthousiast, fris en dynamisch, vernieuwend en verrassend. Wel iemand met verstand van zaken natuurlijk. Lekker als je weet wat je met een baton moet doen, een must om kennis te hebben van akkoordenschema’s en deze desgewenst in de partijen in te vullen en nog veel beter als je zelf ambitie hebt om muziek te componeren/arrangeren. Kortom: Zoeken wij jou?

Dan nu even het zakelijke gedeelte, want er zijn natuurlijk wel wat basisdingen die wij belangrijk vinden. Kun jij de meeste van onderstaande vragen met “ja” beantwoorden? Dan zien we je reactie via een mailtje met een CV heel graag tegemoet!

1. Beschik je over een afgeronde opleiding HaFaBra Directie of door ervaring verkregen vergelijkbaar niveau?
  2. Ben je een betrokken verenigingsmens?
  3. Beschik je over sociale vaardigheden en mensenkennis?
  4. Ben je in staat om je enthousiasme over te brengen op het orkest?
  5. Heb je een brede muzikale interesse?
  6. Heb je affiniteit met lichte muziek en kun je werken met een combo?
  7. Kun je zelf arrangeren?
  8. Ben je bereid om te werken met verschillende kwaliteiten van de orkestleden?
  9. Heb je aandacht voor samenspel en zuiverheid en ben je in staat mensen hier op een positief kritische manier op aan te spreken?
  10. Zijn groepsrepetities, repetitieweekenden en af en toe een kleine nazit voor jou geen probleem?

Heb je minstens 8 vragen met “ja” beantwoord? Dan denken wij dat je vooral verder moet lezen!

Uiteraard heb je als bandleider, het woord zegt het al, de muzikale leiding over het orkest. Daarnaast ben je bij onze vereniging als dirigent ook lid van de muziekcommissie, verwachten we een coördinerend vermogen als het gaat om de programmering (repertoirekeuze) van concerten, ben je desgevraagd adviserend in de aanschaf van instrumenten en het beoordelen van de muzikale kwaliteiten van nieuwe leden. Nadere informatie wordt tijdens een eventueel sollicitatiegesprek verstrekt.

De sollicitaties worden behandeld door een sollicitatiecommissie. Een proefdirectie maakt deel uit van de sollicitatieprocedure.

Het Hilversums Fanfare Orkest “Leo”, zoals wij officieel heten, is opgericht op 24 januari 1900 en is sinds die tijd onafscheidelijk geweest met Hilversum. Wij repeteren iedere maandagavond van 20.00 – 22.00 uur in het gebouw van Beatrix Korpsen aan de Neuweg 357 in Hilversum. Meer informatie over onze vereniging vind je op www.leo-fanfare.nl.

Interesse? Reageer dan voor 31 maart 2022!

Wij zien uit naar je sollicitatie! Deze kun je, samen met je motivatiebrief en CV, per e-mail richten aan Anita van den Hoven: anita@leo-fanfare.nl

Acquisitie n.a.v. deze vacature stellen wij niet op prijs.