Fanfare Orkest Leo

Levendige orkestvereniging in hartje Hilversum

Van licht klassiek en typische fanfaremuziek, tot pop, rock, funk en swing… Fanfare-orkest Leo pakt het met veel plezier op, met zijn sterke fanfarebezetting ondersteund door een swingend combo.
Bekijk en beluister ons soort muziek op onze repertoire-pagina.

Vacatures

Heb je interesse om mee te spelen? We hebben volop ruimte voor nieuw talent in ons midden, vooral op elektrische gitaar, basgitaar, bugel, hoorn, euphonium, en pauk. Wil je meer informatie of gewoon even de sfeer komen proeven? Je bent altijd welkom bij een repetitie of neem contact met ons op. We repeteren op maandagavond van 20:00 tot 22:00 uur in het gebouw van Beatrix aan de Neuweg 357 (kaart). Na de repetitie is er natuurlijk tijd voor een drankje en een hapje.

header_totaal_011

Sinds 1900 plezier met muziek in Hilversum

Leo_jaren30

De Leo in de jaren 1930

Fanfarekorps Leo werd op 24 januari 1900 opgericht door een achttal Hilversummers, als onderafdeling van de R.K. Werkliedenvereniging. Met een gift van notaris Luycks, bestaande uit twaalf koperinstrumenten en twee trommels, kon het orkest beginnen.

De Leo anno NU
Sinds de oprichting in januari 1900 is er veel veranderd bij Orkest Leo.  De traditionele marsen verschijnen niet meer op de lessenaar en zijn vervangen door moderne en eigentijdse muziek.

De basis van het orkest is een typische fanfarebezetting (koperblazers, sax, slagwerk). Dit wordt sinds jaar en dag ondersteund door een swingende combo van elektrische gitaar, basgitaar, drums en percussie. Met onze stevige kopersectie, de brede saxsectie, de goede slagwerkers en het uitstekende combo pakken we alles aan van  ‘licht klassiek’ tot pop, rock, funk en swing….

Fanfare-orkest Leo