Leo-Fanfare schittert in mooi dubbelconcert in het MCO Hilversum

ProgrammaboekjeZaterdagavond 12 november 2016 was het zover… even voor 20:00 uur, Studio 1 van het MuziekCentrum van de Omroep (MCO) zit afgeladen vol. Bezoekers stromen nog altijd binnen en zoeken hun plekje op de volle tribune. Op het programmaboekje prijken de namen van niet 1 maar 2 orkesten, net als op die legendarische avond van een halfjaar daarvoor in deze zelfde concertzaal aan de Heuvellaan in Hilversum. “Orkest Leo & Muziekvereniging Het Gooi” staat er groot op de kaft, met daaronder “dirigent Bart Roobol”. Het zou een muzikaal feest worden deze avond….

Harmonieorkest Het Gooi uit Bussum zit klaar op het podium van deze historische concertzaal, als voorzitter Wim Doensen van Fanfare-orkest Leo de avond opent en iedereen welkom heet.

Wim Doensen opent de avond

Muziekvereniging Het Gooi en het publiek worden welkom geheten door Wim Doensen.

De charmante ladyspeaker van vanavond, Tamara Lunacek, kondigt het eerste muziekstuk aan, waarmee de Bussumers de avond zullen aftrappen. “Van 0 tot 100 in 3 seconden”, en “een overweldiging aan klank en volume”, belooft Tamara bij het eerste stuk: “Rise of the Firebird”. Na dit knap gespeelde spektakel, volgen “Torch of Liberty”, het romantische “7th night of July”, de “Czardas” met Wolf Wolfswinkel virtuoos op Xylofoon, “Super Mario Bros”, en de “Efteling Highlights”.

opening

Fanfare-orkest Leo begint na de pauze met “The Awakening”

Na de pauze laat fanfare-orkest Leo zien hoe gevarieerd zij kan spelen. De Hilversummers openen in het stikke donker met het serene muziekstuk “The Awakening” van Bert Appermont, waarbij groepsgewijs muzikanten inhaken en hun lessenaarlicht aandoen, alsof langzaam de zon opkomt. Na dit prachtige openingsstuk volgt het swingende “Amazonia” uit “Windows of the World” van P. Graham.

Jurriaan van Veluwen speelt Sorry

Jurriaan van Veluwen speelt “Sorry”

Voor het “Sorry” van Kyteman komt bugelspeler Jurriaan van Veluwen naar voren. De hoorn opent prachtig dit gevoelige nummer, waarna Jurriaan met zijn solo’s de sterren van de hemel speelt. Na afloop bedankt hij met mooie woorden het orkest Leo voor vele jaren muziekplezier. Het ga je goed, Jurriaan!

Peter van der Horst speelt Santana

Swingend gaat De Leo verder met muziek van Gloria Estefan in “Gloria Estafette”.

Voor de classic rockballad “Europa” van Santana laat gitarist Peter van der Horst zien en horen hoe perfect gitaarspel klinkt met prima begeleiding door ons orkest. De Leo sluit haar deel van het concert af met meezingers en meedeiners: “Game On” en “Pokemon” voor alle liefhebbers van computergames, de “Kids TV tunes” van Bart Roobol met bekende …. tv-tunes, en de “Nederpotpourri” van Jeroen Staps voor de nodige portie Hollandse hits.

Tenslotte wordt het podium bijna te klein als De Leo en Het Gooi samen nog twee muziekstukken ten gehore brengen: het welbekende “Hello” van Lionel Richie, gearrangeerd door Bart Roobol, waarbij de oorspronkelijke zang van Lionel Richie knap vertolkt wordt door klarinet,

sluiting

De baritonsaxofonisten nemen een loopje … met Uptown Funk

en het funky “Uptown Funk” van Bruno Mars met opening voor trombone en baritonsax.

Hans den Breejen, voorzitter van muziekvereniging Het Gooi uit Bussum, sluit de avond af met een dankwoord aan het publiek en de twee orkesten: Het Gooi uit Bussum en Fanfare-orkest Leo uit Hilversum.

Al met al een mooi optreden met opnieuw een goede samenwerking tussen twee orkesten uit de regio. Hartelijk dank aan onze trouwe concert-bezoekers en graag tot ziens bij ons volgende optreden! Interesse gekregen ook muziek te komen maken? Kom dan eens kijken tijdens een repetitie, meer informatie op ik wil meespelen met De Leo.

Leo en Het Gooi

Fanfare-orkest Leo en muziekvereniging Het Gooi sluiten samen af