Fanfare-orkest Leo al 124 jaar een begrip in Hilversum

Het was een stormachtige dag in januari, 24 januari 1900 om precies te zijn, dat Fanfare-orkest Leo opgericht werd door een achttal Hilversummers. Het muziekkorps, een onderafdeling van de Rooms-katholieke Werkliedenvereniging, was vernoemd naar de sociale paus Leo XIII. Met een tastbare gift van notaris Luycks, bestaande uit twaalf koperinstrumenten en twee trommels, kon het van start gaan.

De Gooi- en Eemlander schreef 28 januari 2021 over de (toen) 121 jaar oude Leo-Fanfare. Voorzitter Wim Doensen en verenigingshistoricus Gerard van den Hoven vertellen over Hilversums Fanfare-orkest Leo van 1900 tot 2021:

G_E_2021_01_28

Documentaire “121 jaar Fanfare-orkest Leo”

Heb je deze mooie video over onze geschiedenis al gezien? Kijk mee naar unieke oude foto’s en geniet van onze beste optredens uit de afgelopen decennia!

Met “121 jaar Fanfare-orkest Leo” terug in de tijd, met unieke foto’s en prachtige muziek