Fanfare-orkest Leo en Beatrix Brass in bomvol MCO

Zaterdag 6 april gaven Fanfare-orkest Leo en Beatrix Brass een verrassend dubbel-concert voor een enthousiast publiek in Studio 1 van het Muziekcentrum van de Omroep in Hilversum.

Beatrix Brass had een vol programma in de eerste helft van het concert. Het koper- en slagwerk-ensamble speelde loepzuiver muziek van James Last (Happy Music), de Beatles (With a little help), Bløf (Liefs uit Londen) , de Pointer Sisters (I’m so excited), en een leuke mix van Supertramp-nummers, Michael Bublé’s Cry me a River, het zoete Love Boat en een aantal nummers in Spaanse sferen: La Camisa Negra, Highlight from Carmen, enDon’t Cry for me Argentina. Dit alvast als voorproefje van het jubileumconcert van Beatrix Brass op 22 juni, dat helemaal in het teken zal staan van Spanje.

Fanfare-orkest Leo trapte na de pauze af met de indrukwekkende muziek van Leon Vliex genaamd The Wagon Trail en Innuendo van Queen. Daarna volgden meer relaxte nummers: het funky Funk Attack van Otto Schwarz en de cha-cha-cha Manfred’s Mambo van El Tattoo del Tigre. Het tempo ging weer flink omhoog met Can you dig it? uit de film Iron Man 3 en tenslotte was het feest compleet met een mix van Hollandse Hits onder de titel A-meezing.

Voor de laatste twee nummers stonden beide orkesten op het podium. Met Fire van Bruce Springsteen en Leef van Hazes junior werd dit geslaagde concert feestelijk afgesloten.